۷ آبان ۱۳۹۱، ۱۰:۳۹

خدادوست:

ریشه کنی بی‌سوادی موجب کاهش بروز آسیب‌های اجتماعی می‌شود

ریشه کنی بی‌سوادی موجب کاهش بروز آسیب‌های اجتماعی می‌شود

ارومیه - خبرگزاری مهر: مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی گفت: ریشه کنی بی سوادی گامی مهم در توانمندسازی جامعه هدف بهزیستی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، راضیه خدادوست صبح یکشنبه در آیین امضای تفاهمنامه همکاری با آموزش و پرورش آذربایجان غربی افزود: یکی از عوامل بروز آسیب های اجتماعی بی سوادی است که با ریشه کن شدن آن می توان از بروز آسیب های اجتماعی پیشگیری کرد.

وی ادامه داد: یکی از اولویتهای بهزیستی در کنار رسیدگی به مسائلی چون اشتغال و مسکن بحث پیشگیری از آسیب های اجتماعی است که با این توافقنامه گامی مهم در راستای تحقق این هدف برداشته می شود.

خدادوست با بیان اینکه این توافقنامه می تواند در زمینه اشتغال زایی پایدار برای آن دسته از معلولین تحت پوشش بهزیستی که دارای مدارج عالی تحصیلی هستند مفید فایده باشد، افزود: با عملیاتی شدن این توافقنامه فرصت خوبی برای ایجاد اشتغال معلولان تحصیلکرده بهزیستی فراهم می شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر بیش از 500 نفر از معلولین تحت پوشش بهزیستی استان از تحصیلات دانشگاهی و بالاتر برخوردار هستند.

مدیرکل بهزیستی استان با مثبت ارزیابی کردن این توافقنامه تاکید کرد: تجربه توافقنامه های گذشته با آموزش و پرورش نشان داده که این همکاری های مشترک همواره برای بهزیستی منشا خیر و برکت بوده است.

خدادوست معرفی نیروهای واجد شرایط به عنوان آموزش دهنده و همکاری با امر سوادآموزی و معرفی افراد بی سواد 10 تا 49 سال از بین مددجویان و افراد پشت نوبت و همچنین مددجویان موردی اعم از خانه سلامت، مرکز بحران وکودکان کار به معاونت سواد آموزی و سپس آموزش آنان را از جمله تعهدات بهزیستی در این توافقنامه 18 ماهه عنوان کرد.

این توافقنامه در راستای فرمان تاریخی حضرت امام خمینی(ره) و فرامین مقام معظم رهبری و نیز اجرای بند 6 مصوبه هیئت وزیران مبنی بر ملزم کردن همه دستگاه های اجرایی در امر سوادآموزی به منظور به صفر رساندن بی سوادی در گروه سنی 10 تا 49 سال و مشارکت بین بخشی با رویکرد فرهنگی و آموزشی مابین اداره کل بهزیستی و آموزش و پرورش آذربایجان غربی منعقد شد.

کد خبر 1730170

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha